Artykuły

Varia. Nie na ocenę

Raporty zamiast ocen w szkole

Numer 06.2017
Spór o oceny szkolne w niemieckich szkołach rozstrzygnięty. Spór o oceny szkolne w niemieckich szkołach rozstrzygnięty. Pixabay

– Stopnie nie są obiektywne. Należy z nich zrezygnować, i to nie tylko w szkole podstawowej – uważa Marlis Tepe, przewodnicząca niemieckiego związku zawodowego Wychowanie i Nauka, reprezentującego pracowników edukacji na wszystkich szczeblach. Tepe przekonuje, że udowodniono naukowo, iż indywidualne raporty z postępów w nauce są znacznie sprawiedliwsze i bardziej motywują do dalszej pracy.

Przeciwko tym argumentom wypowiada się niemieckie ministerstwo oświaty, przekonując, że nauka musi być skierowana na osiągnięcie określonego wyniku, polega też na rywalizacji – a do tego stopnie są niezbędne.

17.03.2017 Numer 06.2017
Reklama