Trzęsienie sieci
Jak media społecznościowe wpłynęły na wyniki wyborów prezydenckich w USA
27 grudnia 2017
Numer „Świat i ludzie 2018”
Facebook sprawił, że liberalna Ameryka załamuje ręce nad stanem demokracji. Rok po triumfie Trumpa wciąż nie wie, dlaczego nikt nie dostrzegł, co się święci.
Cagle Cartoons
Facebook nie do poznania odmienił środowisko informacyjne, przechwytując jednocześnie wielką część szacowanych na 1,4 mld dolarów wydatków na reklamę w sieci podczas wyborów.
W Stanach Zjednoczonych od lat panowało przekonanie, że internet to domena demokratów. Wygrana Baracka Obamy i kolejne innowacje w kampaniach wyborczych zdawały się to potwierdzać. Co najmniej od 2012 roku wiadomo było, że Facebook jest w nich istotną i bynajmniej nie neutralną siłą. Kierowany przez Jamesa Fowlera zespół badawczy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego oraz z samego Facebooka opublikował wówczas w „Nature” pracę dowodzącą, że wprowadzenie przycisku „Głosowałem” przyniosło niewielki, ale widoczny wzrost frekwencji, głównie wśród młodych.
27.12.2017
Numer „Świat i ludzie 2018”