Owce razem z klientami popijającymi kawę? Taką niekonwencjonalną metodę przyciągnięcia gości zastosował właściciel jednej z kawiarni w centrum Seulu. Poskutkowała znakomicie – jego Sheep Café nieźle prosperuje od przeszło trzech lat, ale ostatnio cieszy się wyjątkowym wzięciem. Ten skok popularności należy kojarzyć z faktem, że według kalendarza chińskiego rok 2015 jest Rokiem Owcy – zwierzęcia, które w kulturze koreańskiej symbolizuje życzliwość, pokorę, szacunek dla rodziców. Rok Owcy rozpoczął się 19 lutego 2015 r., a zakończy 7 lutego 2016 r.
Owieczki swobodnie krążą sobie po lokalu, a goście głaszczą je, bawią się z nimi, a także dokarmiają je w specjalnie wyodrębnionych pomieszczeniach. Większość Koreańczyków mieszka w wielopiętrowych blokach i hoduje co najwyżej rybki w akwarium. Ci, którzy chcą przyjrzeć się owcom, pobyć trochę w ich towarzystwie, musieliby wybierać się na odległe ranczo, więc właściciel kawiarni wyszedł naprzeciw ich potrzebom. W Seulu są już kawiarnie kocie i psie, gdzie można się pobawić ze zwierzętami, ale lokal owczy nie ma sobie równych, jest jedyny w swoim rodzaju. Oferuje, jak zwykle, herbatę, kawę, ciastka, ale to wszystko nabiera specjalnego charakteru, jeśli jest konsumowane w towarzystwie sympatycznych kudłatych zwierzaków.
Liczba kawiarni stawiających na zwierzęta stale rośnie. W Londynie w zeszłym roku otwarto pierwszą kawiarnię kocią, gdzie koty wałęsają się, ocierając się o nogi klientów i prosząc o jedzenie, a Tokio może się pochwalić kilkoma kawiarniami z pingwinami, które pływają, drepczą, kiwają się i jedzą martwe ryby. Jak to pingwiny.
The Independent