Rosja

Frontem do klienta

Wojenny biznes. Specjaliści od… wyreklamowania

Numer 23.2022
Ostry kryzys nie wydarzy się z dnia na dzień, ale przyniesie skutki na wiele lat. Ostry kryzys nie wydarzy się z dnia na dzień, ale przyniesie skutki na wiele lat. AFP / EAST NEWS
Jak rosyjski biznes płaci za mobilizację.

Mobilizacja w Rosji okazała się dotkliwym ciosem dla biznesu. Przedsiębiorcy tracą pracowników, firmy wstrzymują lub ograniczają działalność. Z przedstawicielami małego i średniego biznesu o tym, jak radzą sobie w tej trudnej sytuacji, rozmawiała korespondentka BBC Wiktoria Safronowa.

„Kurierzy w wojsku, a klienci za granicą. Czy tak miało być? Ślepy zaułek!”

– napisał na Facebooku na początku października br. Aleksiej Goriaczew, założyciel firmy Hot Fish. Twierdzi, że jest apolityczny. „Być poza polityką to znaczy zajmować się swoim biznesem i nie mieć czasu na dyskusje i słuchanie podcastów” – wyjaśniał w jednym z postów. Jednak z innych wpisów wynika, że ma swoje poglądy. W sierpniu zamieścił zdjęcie w koszulce z napisem „Mam gdzieś wasze sankcje”, które podpisał: „Życie toczy się dalej”.

04.11.2022 Numer 23.2022
Reklama